teleskoptruck i arberid

Teleskoptruck
C1 & C2

Kurset vil gi eleven en god teoretisk innføring i sikker bruk av truck samt god innsikt i prinsippene for teleskoptruckens konstruksjon, virkemåte, vedlikehold og bruk. Opplæringen er en vidreføring av maskinfører(klasse M), truck(T) eller lastebilkran(G8). Bestått teoretisk og praktisk prøve vil være grunnlag for utstedelse av kompetansebevis for fører av teleskoptruck C1 - C2. Følgende emner blir gjennomgått:

• Krav til truckfører

• Trucktyper og bruksområder

• Lover og forskrifter

• Ulykker med truck

• Truckens virkemåte og konstruksjon

• Stabilitet

• Sikkerhetstiltak før, under og etter arbeidet

• Kontroll og vedlikehold

• Sertifisering og dokumentasjon

Opptakskrav er tidligere gjennomgått sertifisert opplæring i masseforflytningsmaskiner, truck, eller lastebilkran. Kurset avsluttes med skriftlig eksamen. Ved bestått eksamen og dokumentert praksis, mottar hver av deltagerne et kompetansebevis for fører av teleskoptruck . Vi tilbyr praksis på klasse C1.Mtk skolen tilbyr også praktiske delen

Du kan også gjøre deg kjent med maskinen på vår simulator

Teleskop truck i vår simulator -Mtk skolen teleskoptruck opplæring