lift av merke jlg

Kurset vil gi eleven god teoretisk innføring i sikker bruk av personløfter samt god innsikt i personløfter oppbygging, virkemåte, vedlikehold og bruk.

Bestått praktisk prøve vil være grunnlag for utstedelse av kompetansebevis for fører av personløfter i valgt klasse.

Følgende emner blir gjennomgått:

• Krav til fører av personløfter

• Bruksområder for de forskjellige maskintypene

• Lover og forskrifter

• Ulykker med personløfter

• Oppbygging av forskjellige personløfter

• Risikovurdering

• Sikkerhetstiltak før, under og etter arbeidet

• Kontroll og vedlikehold

Kurset avsluttes med skriftlig eksamen. Ved bestått eksamen og dokumentert praksis, mottar hver av deltagerne et sertifikat for klasser av personløfter de har praksis for. Vi tilbyr praksis på klasse A, B og C.

Lift & personløfter klasse A+B+C